Places to visit

0
285

KBH by KCC stiller skarpt på fire gode bud på seværdige stop på efterårsturen gennem København.

Helle Kristiansen
Store Manager, Kitchen Living Dining, Niels Hemmingsensgade 28

I har netop åbnet butik, fortæl hvem I er, og hvad man kan forvente af jeres butik?
F&H er et brandhouse indenfor boligsegmentet, med fokus på kategorierne kitchen, living & dining med mere end 30 brands i sortimentet, som vi sælger til forhandlere i hele Skandinavien – samt nu også mere og mere internationalt. I København vil vi kun have vores mest prioriterede og profilerede brands.

Besøgende vil opleve en anderledes butik, som overrasker med innovation, gode oplevelser, specielle events og tiltag med en imødekommende venlig og faglig personlig service, som guider vores gæster rundt i vores brandunivers.

Hvad betyder København for dig og butikken?
København er Danmarks internationale destination og trækker mange folk fra udlandet til, både turister men også professionelle indkøbere og designere. På vores globale rejse har det været vigtigt for os at få en lokation med showroom og concept store i indre København.

Hvad skal der ske i efteråret i butikken?
Åbningen markeres med masser af events og aktiviteter, men der vil også være mulighed for specielle VIP præsentationer af vores brandmanagers og designere. Samtidigt vil vi hver dag overraske med sjove tiltag.
I løbet af hele efteråret vil der løbende blive lavet demodage, events og anderledes aktiviteter. Tro mig, vi vil overraske positivt i København, og vi glæder os.

Mehdi
Regional Manager, JOE AND THE JUICE, Skindergade 33

Fortæl hvem I er, og hvad man kan forvente af jeres butik?
Joe and the Juice er baseret på en kultur med fokus på sundhed og det gode alternativ. Vi går meget op i en helt speciel kundeoplevelse i butikken, hvor humøret altid er i top og stemningen er god. Vores butik er placeret i et kvarter midt i København omgivet af et fantastisk gademiljø med mange mennesker og til tider højt tempo.

Hvad betyder København for dig og butikken?
København er min hjemby, og den er særligt skøn om sommeren. Her passer det med ude godt, men hjemme bedst. Vores butik er som de andre i indre by en flagship store og vi elsker at vise turisterne hvad vi kan tilbyde og kredse om vores gæster og selvfølgelig give den bedste oplevelse.

Hvad skal der ske i efteråret i butikken?
Der har været fart på over sommeren, især når byen er fyldt med turister. I løbet af efteråret forventer vi at besøgene fra turister falder, men det giver os bare mere tid til at hygge omkring vores gæster.

Aiste Jakobsen
Store Manager, Marimekko, Købmagergade 13

Fortæl hvem I er, og hvad man kan forvente af jeres butik?
Mange kender Marimekko som et brand med stærke farver og deres ikoniske blomsterprints, der går helt tilbage til 50’erne. Men Marimekko er meget mere end det. Vi er en blomstrende modevirksomhed, der tør skille sig ud og deres kærlighed og begejstring for dette er let at få øje på i butikken.

Hvad betyder København for dig og butikken?
København er blevet mere modeorienteret med modemesser og fashion week, og vi ser også flere dristige outfits på gaden. Det er en fornøjelse for Marimekko at være en del af den ændring. Vi føler vi er med til at gøre en forskel og kan mærke, at interessen blandt den yngre målgruppe, der forelsker sig i brandet, vokser.

Hvad skal der sker i efteråret i butikken?
Det er ikke alle der ved, at Marimekko også er et tøjbrand, der blandt andet også laver accessories, sko, tasker. Vi har netop lanceret den nyeste kollektion af lædertasker ‘Forever Yours’, hvis navn kommer af det tidsløse design og gode kvalitet.

Ulrik Falktoft
CEO, www.winedrop.dk, Frederiksgade 7

Fortæl hvem winedrop.dk er?
Grundlaget bygger på 15 års erfaring med vinsmagning og en stor interesse for vin. Jeg har fra starten valgt, at jeg kun vil sælge vin af høj kvalitet og som er testet og udvalgt ud fra en række strikse kriterier. Man kan få vældig god vin for relativt få penge, hvis man ved, hvad man skal gå efter. Jeg har egen import fra Frankrig, Spanien og Tyskland men har også vine fra hele verden i alle prisklasser.

Hvad betyder København for dig og dit firma?
Jeg er indfødt københavner og aldrig boet andre steder. Til gengæld har jeg boet i alle dele af byen, og oplevet hvor store forskelle der egentlig er, på de forskellige bydele. Jeg elsker byens fokus på kvalitet i bredeste forstand. Mad, vin, tid, venner, familie, arbejde – you name it. Derfor er mit forretningsgrundlag København og for københavnere.

I år har jeg lavet en lille kærlighedserklæring til København i form af en rosévin, som jeg selv har været med til at sammensætte. Den hedder Copenhagen Classic Rosé, og ligger lige til københavnernes rosé-smag og matcher alt, hvad jeg synes, København er om sommeren.

Hvad skal der ske i efteråret på winedrop.dk?
Jeg har lokale i Frederiksgade 7, kælderen ved Marmorkirken, da jeg gerne vil lave smagninger og servicere de virksomheder og beboere, som holder til i og omkring Frederiksstaden, med min personlige service og hurtige levering. Og så har jeg indledt samarbejde med Nikolaj Skadborg, som tidligere har været på Kokkelandsholdet – en vanvittig dygtig gourmetkok. Vi har allerede lavet en del arrangementer, hvor vi har vist at både vi og vores mad og vin er et særdeles godt match.

Winedrop is based on the founder and owner Ulrik Falktoft’s 15 years of experience with wine tasting and interest in wine in general. He has lived in Copenhagen all his life and has made a small declaration of love for Copenhagen in the form of a rosé wine named Copenhagen Classic Rosé, he has helped to compose.