Datalyze your business

0
236

Mange har problemer med at finde vej gennem big data junglen. Hos DLIMI benytter man både traditionelle salgsdata, kvalitative og analytiske studier og data science til at skabe nye indsigter. Til sammen kaldes denne formel DATALYZE.

Vi kan kombinere datakilder og danne indsigter, hvormed time-to-patient bliver kortest mulig

Evnen til at kombinere forskellige former for data får en stadig mere central rolle, både i forhold til at se hvordan lægemidler bringes frem til markedet og anvendes i praksis, og når det gælder om at skabe øget indsigt i bestemte patientgrupper og behandlingsmønstre.

Hos DLIMI er der travlhed, for med lang erfaring i at levere databaserede analyser og strategisk rådgivning til lægemiddelindustrien oplever virksomheden en øget efterspørgsel efter både markedsundersøgelser og ikke mindst konsulentbistand i, hvordan nye lægemidler bedst og hurtigst finder vej gennem et stærkt reguleret marked og ud til læger, sygeplejersker og patienterne.

DLIMI er med sine mere end 40 års erfaring solidt funderet indenfor Life Sciences i dansk kontekst og har i de senere år øget sin nordiske tilstedeværelse:

”I DLIMI har vi en helt unik ekspertise i og viden om både lægemiddelsektoren og de nordiske offentlige sundhedssystemer, siger Søren-Ulrik Rolsted Fangholm, direktør i DLIMI, og fortsætter:

”Vi har adgang til en bred vifte af nordiske data bl.a. markeds- og sundhedsdata, som vores team med solid erfaring fra bl.a. lægemiddelindustrien, IT-sektoren og data science kompetencer kombinerer i en række forskellige analyseværktøjer. Det har til formål at skabe øget markedsindsigt, som igen styrker beslutningsgrundlaget hos lægemiddelvirksomhederne blandt andet til gavn for sundhedspersonale og patienter. Et eksempel kan være hurtigere adgang til nye behandlinger og lægemidler.”

Søren-Ulrik Rolsted Fangholm, Direktør i DLIMI

Hvordan kommer lægemidler hurtigst ud til patienterne?
Vejen er lang fra forskning til lægemidlet når ud til patienterne. Og data spiller en stadig stigende rolle i alle led af processen – fra petriskål til patient:

”Adgangen til data har udviklet sig radikalt. På den ene side kan man i dag søge adgang til de store dataregistre, som kræver avancerede modeller at navigere i. På den anden side spiller kvalitative data hentet direkte fra klinisk praksis og patienterne selv også en større rolle i den samlede vurdering. Samlet set betyder det to ting: du skal have godt styr på datagrundlaget, og styr på hvilke indsigter man kan skabe på baggrund at dataanalyser,” siger Søren-Ulrik Rolsted Fangholm.

Et eksempel på de nyere datakilder er real world evidence (RWE), hvor data om et lægemiddels anvendelse og virkning indsamles som led i det daglige arbejde på hospitaler og hos praktiserende læger som supplement til den data, der indsamles i traditionelle kliniske forsøg.

Mister vi fokus i data-junglen?
Med de enorme mænger data til rådighed, hvordan undgår lægemiddelindustrien at miste overblikket? ”Mange af os kan sikkert genkende det at have adgang til nærmest uendelige mængder af information, uden at det dermed gør det nemmere at træffe beslutninger. Vi omsætter data til indsigter, som man kan agere på og træffe beslutninger på baggrund af. Det er for os opsummeret i begrebet ”Datalyze””, forklarer Søren-Ulrik Rolsted Fangholm.

Generelt har life science ikke været first mover i den digitaliseringsproces, mange industrier har gennemlevet, men det er forkert at kalde industrien for konservativ, mener Søren-Ulrik Rolsted Fangholm.

”Tilbageholdenheden med at afprøve nye teknologiske muligheder skyldes ofte, at man er underlagt et stramt regelsæt og enormt dokumentationskrav, som gør, at der er mange ting, man ikke kan, sammenlignet med andre brancher. Først og fremmest fordi life science leverer samfundsvigtige produkter, som skal forebygge og helbrede sygdomme. Udfordringerne begynder allerede i forskningen og godkendelsen af lægemidler, hvor regulativer og krav til dokumentation kun bliver strammere og strammere. Når lægemidlet rammer markedet, er det ikke tilladt at markedsføre det over for slutbrugerne – altså patienterne. DLIMI har ikke løsningen på sektorens markedsvilkår, men vores spidskompetencer ligger i at hjælpe vores danske og nordiske kunder i at navigere og finde den bedst mulige vej frem til marked, sundhedspersonale og patienter. Vi kan kombinere datakilder og danne indsigter, hvormed time-to-patient bliver kortest mulig,” slutter direktør Søren-Ulrik Rolsted Fangholm.

Fakta om DLIMI

40+ års erfaring med Market Intelligence i medicinalindustrien

Kernekompetencer indenfor performance management, advanced market research og real world insights market access

Tæt samarbejde med lægemiddelindustrien og ejet af den danske lægemiddelindustriforening LIF og sundhedssektoren

Lægemiddelstatistikker, der dækker 99,7% af salget på det danske marked

Leverer løsninger i hele Norden

Se mere på

www.dlimi.com