Cloud-teknologien, og modtagelsen af den, er modnet over de senere år. Ifølge tal fra PwC ”CXO analyse 2018” svarer godt halvdelen af CXO’erne (51 procent), at de bruger ‘cloud computing’ i deres virksomhed, mod 34 procent i 2017.
“Selv om vi mærker en stigende interesse for cloud, kan vi godt mærke, at mange er i tvivl om, hvad de kan lægge op i skyen”, siger Christian Foghsgaard, som er salgsdirektør hos Lytzen IT, der blandt andet rådgiver virksomheder i, hvordan de kan fordele dataene i forskellige clouds alt efter behovene for hastighed, sikkerhed, tilgængelighed osv.
Det betyder, at vores kunder kan få direkte forbindelse mellem Kina og Danmark uden at blive stoppet af den gigantiske firewall.
Cloud sikrer effektiviteten
Lytzen IT, der har eget datacenter og direkte forbindelse ind i de store public clouds drevet af blandt andet Amazon og Microsoft, hjælper også virksomhederne med overskueligheden, så det bliver let at finde, og tilgå, relevante data igen.
Ved at lægge data i skyen styrker virksomhederne også oppetiden, fordi de ikke er afhængige af at drifte deres egne servere.
“Alle ved hvor dyrt og besværligt det er, hvis en server går ned, og når vi hjælper kunderne med cloud løsninger, øger det også sikkerheden, plus at data opbevares et sted, hvor virksomheden ikke skal tænke på fysisk sikkerhed, patchning og opdatering af serverne”, siger Christian Foghsgaard og uddyber:
“Ved at lægge dataene i en hybrid- eller public-cloud får virksomhederne også mulighed for at skalere op og ned, hvilket vil være næsten umuligt økonomisk, hvis man skal bygge og fremtidssikre sit eget datacenter”.
Cloud styrker sikkerheden
Det er også en sund sikkerhedsmæssig omstilling for virksomhederne at flytte data fra egne servere over i en cloudløsning, fordi der bliver ryddet op, og taget stilling til, hvem der må have adgang til hvad. Typisk implementeres løsningerne sammen med en 2-faktor godkendelse, som er et must for mange virksomheder i dag.
Hos Lytzen IT driver de selv en stribe datacentre i Danmark og udlandet, og har f.eks. placeret et center i Kina, som kan tilgås uden om den besværliggørende firewall, som landet er så berygtet for.
“Det betyder, at vores kunder kan få direkte forbindelse mellem Kina og Danmark uden at blive stoppet af den gigantiske firewall.”
Styrk kommunikationen men kunderne
Hos Lytzen IT hjælper de virksomheder med meget andet end cloud. Her er også fokus på at styrke virksomhedernes kommunikation med kunderne. Lytzen IT arbejder blandt andet med kunstig intelligens, som de digitale assistenter og elektroniske chatfunktioner, vi tit møder på hjemmesider og i kontaktcentre.
“Vi har udviklet chatbots der med kunstig talesyntese, kan screene kunderne ved at stille de rigtige spørgsmål, så virksomhederne ikke behøver at bruge overflødige ressourcer på kundeservicemedarbejdere. Chatbotten virker lidt som det er kendt fra Apple med Siri og kan svare på de mest gængse spørgsmål i almindelig ordrebehandling”, siger Christian Foghsgaard og uddyber:
“Hvis chatbotten ikke kan hjælpe kunden, så bliver han eller hun sendt videre til en medarbejder, som vil tage over”.
Saml alt et sted
Chatbotten er blot ét eksempel på, hvordan Lytzen IT kan effektivisere og samle flere kommunikationskanaler, som for eksempel telefonopkald, e-mails og sociale medier.
“Vi har også løsninger, hvor it sikrer, at hvis virksomheden reklamerer med en svartid på max en time på kundernes e-mails, så kan vores løsning sikre, at e-mails og eksempelvis telefonsamtaler kommer først i køen”.
Løsningerne kan også bruges til at overvåge de sociale medier, så virksomhederne kan følge med i, hvad kunderne skriver. På den måde kan virksomheden hurtigt tage hånd om en eventuel shitstorm og give et modsvar, inden det hele eskalerer.
Læs meget mere om, hvordan din virksomhed begynder på den digitale transition på www.lytzenit.dk
Lytzen IT, der beskæftiger 75 medarbejdere, er Cisco guldpartner. Virksomheden, der har kontorer i Hjørring, Aalborg, Herning og Taastrup, er eksperter inden for netværk, netværkssikkerhed, collaboration, video, virtualisering, datacenter, rådgivning, support samt disaster recovery.
Læs mere på lytzenit.dk