Al kommunikation samlet på én platform

0
248
Unicom er specialiseret i at levere fleksible løsninger, der gør det muligt for små og mellemstore virksomheder at kommunikere på kun én platform, uanset om medarbejderne er på kontoret, på farten eller derhjemme.

Unified communication, der integrerer IT-løsning, mobil- og IP-telefoni gør virksomheder
fleksible og omstillingsparate, så de kan kommunikere, når omstændighederne kræver det.

Virtuelt arbejde på hjemmefronten bliver nemmere, jo færre platforme medarbejderen skal arbejde på.

Derfor har Unicom haft travlt under coronakrisen, for det snart 10 år gamle IT-firma med afdelinger i Frederikssund og Nykøbing Falster har for længst specialiseret sig at levere fleksible løsninger, der gør det muligt for små og mellemstore virksomheder at kommunikere på kun én platform, uanset om medarbejderne er på kontoret, på farten eller derhjemme.

”Vores navn kommer af ’unified communications’, dvs. integration af alle former for kommunikation og udstyr, så brugeren kan komme i kontakt med alle i realtid alle steder via samme platform. Coronakrisen har vist, hvor vigtigt det er ikke mindst for små og mellemstore virksomheder, at de er omstillingsparate og kan kommunikere, når omstændighederne kræver det. Og det kan de med vores system. Medarbejderne skal bare have et headset med hjem, så kan de arbejde som normalt,” siger administrerende direktør i Unicom, Tom Falk Hansen.

Fleksibel IP-telefoni
Unicom er specialist i mobil- og IP-telefoni til virksomheder. IP-telefoni holder samtaletaksterne i bund ved at udnytte virksomhedens internetforbindelse og kan suppleres med opkald over mobilnettet, når medarbejderne er i marken eller arbejder hjemmefra.

Udover den økonomiske fordel giver IP-telefoni fleksibilitet og mange services som bl.a. nem automatisk viderestilling og personlig tilpasning af udseendet på den enkelte brugers telefon.

”Vi understøtter integrationen af mobil- og IP-telefoni med apps, som gør det muligt for virksomhedens medarbejdere at sidde hjemme og skiftes til at tage telefonen på virksomhedens hovednummer. Derudover kan du via vores one number-platform vælge, om du skal præsentere dig med dit arbejdsnummer eller eget nummer, når du ringer med din mobiltelefon,” siger Tom Falk Hansen. Han tror, vi i højere grad vil arbejde hjemme, også når coronakrisen er ovre.

”Selv om mange synes, de bliver forstyrret af børn eller andre i familien, når de arbejder hjemme under coronakrisen, så viser undersøgelser, at man er 20 procent mere effektiv, når man arbejder hjemme, fordi der mange flere afbrydelser på jobbet.”
IP-telefoni med integrerede møde- og videofunktioner gør det nemt for virksomheder at kommunikere virtuelt og visuelt.

”Videoløsninger til mødelokaler er kommet ned i en prisklasse i dag, hvor alle kan være med. Fra 10.000 kroner og op kan du få et komplet mødelokale med stor skærm og kamera. Det vil mange virksomheder gerne have i dag. Det frigiver meget rejsetid, når møder, der før krævede kørsel til en anden landsdel, nu kan klares med video.”

Brugeren i centrum
Hjertet i Unicoms IP-løsning er IP-systemet SWYX, som Unicom har forhandling af i Danmark.

”SWYX er en rent softwarebaseret løsning til IP-telefoni, der kan have fra få til mange hundrede brugere. Det er meget fleksibelt og kan integreres med mange forskellige platforme og systemer, for eksempel Microsofts Office-apps og Salesforce.”
SWYX er inde i en stor vækst i Europa, hvor det er et af de mest benyttede IP-systemer i små og mellemstore virksomheder.

”Det er baseret på de Windows-metoder, virksomhederne allerede kender. Copy-paste og træk og slip fungerer også i telefonsystemet. Det er meget intuitivt, brugercentreret og nemt at arbejde med.” SWYX har blandt andet indbygget videomøder, videokonferencer, skærmdeling og fildeling.

”Som fildelingsløsning leverer vi Dropbox i den professionelle udgave, hvor man kan styre alle filer i skyen. Det betyder, at man er fri for at have en filserver på kontoret, men i stedet har adgang til virksomhedens filer alle steder fra. Når man arbejder hjemmefra, behøver man altså bare sin e-mail, sin telefonløsning og adgang til virksomhedens filer for at have en komplet arbejdsplads.”

Sikkert internet
Unicom leverer også internetforbindelser – både fiber og kobber – til virksomheder i samarbejde med Danmarks største udbydere, så kunderne altid kan tilbydes den bedste løsning på adressen.

”De fleste virksomheder i dag vil gerne have en fiberforbindelse, så de kan få en ordentlig hastighed. Stabiliteten på fiber er også meget høj. Det er meget sjældent, at vi oplever udfald på fiber i dag. Samtidig er prisen på fiber kommet ned, så der ikke er ret stor prisforskel på en kobber- og fibernetforbindelse i dag,” siger Tom Falk Hansen.

Unicom leverer både firewall, router og sikkerhedsudstyr, så kunden får den højest mulige sikkerhed.

”Vi overvåger kundernes forbindelser, så vi ved, at de altid er oppe, og ellers finder vi fejlen med det samme. Vores medarbejdere har mange års erfaring med tele og IT, og som kunde kan du altid komme i kontakt med en af vores teknikere.”

Med afdelinger i Frederikssund og Nykøbing Falster leverer Unicom leverer Mobil- og IT-telefoni, SWYX og Internetforbindelse til erhverv.

SWYX samler virksomhedens telefonanlæg og IT-løsning til en økonomisk og driftssikker totalløsning, der giver avancerede muligheder for tilpasning til den enkelte brugers behov.

Se mere på

www.unicom.dk