Hvelplund udvider butikken

0
248
Det nye butiksområde med Patek Philippe-loungen i forgrunden.

En af Københavns ældste og mest alsidige urbutikker har i løbet af året udvidet med nye lokaler, der er specialindrettet af eksklusive mærker som
Patek Philippe og Cartier.

Indehaver Paul Hvelplund.

Navnet Hvelplund klinger velkendt for de fleste med hang til eksklusive ure, for københavnerbutikken har i næsten 50 år solgt nogle af verdens fineste ure. Indehaver Paul Hvelplund er på det nærmeste vokset op med urpassionen, for faderen var urmager og havde butik ved Vestersøgade fra 1971.

Paul åbnede selv sin første butik i 1998, og i dag holder han til i den gode ende af Strøget, hvor han forhandler mærker som Omega, Breitling, IWC, Cartier, Jaeger-LeCoultre – og ikke mindst Patek Philippe, som Hvelplund-butikken har været autoriseret forhandler af lige siden 1975.

Nye rammer giver nye muligheder
Efter at have haft to forskellige butikker på Strøget valgte Paul Hvelplund sidste år at lukke den ene og satse på at samle kræfterne i én, større butik. Derfor har Hvelplund-butikken i år undergået store forandringer.

Eller rettere, den oprindelige del af butikken ligner stort set sig selv med rå plankegulve, karakteristiske møbler og udsmykninger på vægge og lofter, der leder tankerne hen på en københavnsk herskabslejlighed fra slutningen af det 19. århundrede. Det nye er, at man har overtaget nabolejemålet og indrettet det med en række shop in shops for udvalgte mærker. Mest prominent er det store Patek Philippe loungeområde, men der er også dedikerede områder for bl.a. Omega, Breitling, IWC, Cartier og Jaeger-LeCoultre.

“Vi er først og fremmest glade for at have fået mere plads til at servicere vores kunder, men man kan også kalde det for en fremtidssikring af butikken. Der stilles større og større krav fra mærkerne, der gerne vil designe deres egen indretning og have en finger med i serviceringen af kunderne. Det var dog vigtigt for os, at vi kunne bevare vores eget DNA, så derfor skal man stadig igennem vores gamle butik for at komme ind til de nye og mere moderne designede lokaler”, forklarer Paul Hvelplund.

Kunderne forventer store købsoplevelser
Det ligger generelt i tiden, at køberne gerne vil have en oplevelse ud af det, når de køber et eksklusivt ur – uanset om det er et Longines til 15.000 kr. eller et Jaeger-LeCoultre til 250.000 kr. Og det er der gode muligheder for i de nye rammer, hvor man kan sidde i ro og mag og blive opslugt af det enkelte mærkes univers.

“Kunderne forventer mere komplette købsoplevelser. Og så er der mere fokus på de enkelte mærker i dag, end før i tiden. Hvis man fx er Breitling-mand, så er man fuldt ud dedikeret til det. Nu kan vi tilbyde en del af det enkelte mærkets atmosfære i processen, og det er en stor del af glæden ved at købe et ur for mange mennesker”, siger Paul Hvelplund, der allerede har oplevet positiv respons på de nye rammer fra både faste kunder og nysgerrige på Strøgtur.

Se mere på

www.hvelplund.dk