Tiltræk og fasthold medarbejdere med fokus på fysisk velvære og behandling

Klinik tilbyder sundhedsløsninger for virksomheder, der ønsker en rød tråd mellem forebyggelse og behandlinger af skader – uden at medarbejderne skal forlade arbejdspladsen.

I dag ved mange virksomheder, at de kan gøre en kæmpe forskel for den enkelte medarbejder ved at etablere sundhedsordninger. Men det kan være en jungle for lederen at vide, hvilket koncept der er fornuft i at vælge. Hvordan kan behandling eller massage af en medarbejder have effekt for lederen på den lange bane?

Derfor efterlyser flere og flere ledere, at der bør ydes en indsats fra medarbejderen selv i form af træning eller ergonomi. I virkeligheden ligger den positive effekt i en kombination af træning og forebyggende behandling, og derfor er interessen for vores in house klinikker stigende, siger Simon Lübecker, direktør for Klinik.

Han peger på, at virksomheden skal have mulighed for at få en skræddersyet behandlingsløsning, som passer til nøjagtigt de behov, der er på virksomheden – også hvis behovet ændrer sig over tid.

Det er, hvad Klinik tilbyder med deres erhvervsrettede behandlingsløsninger, som også kan være en del af medarbejdernes sundhedsforsikringer.

”Det har altid været en klar målsætning at kunne gøre en positiv forskel i behandlingen af det enkelte mennesker. Vores in house klinik tankegang på virksomhederne har medført stor effekt for medarbejdere og dermed hele virksomheden, fordi vi forstår at levere sundhedsydelser, der intelligent tager udgangspunkt i medarbejderne og virksomhedens behov. Vi leverer ikke bare massage eller fysioterapi, men behandlere der forstår, at de skal gøre en forskel og skal møde medarbejderen og virksomheden i deres præcise udfordringer,” fortæller Simon Lübecker.

Hold op, hvor er det fedt, at jeg bare kan gå op i in house klinikken på 3. sal, når jeg har ondt

Hyppig tilstedeværelse på virksomheden øger chancen for optimal indsats
I dag handler det meget om at kunne tiltrække og fastholde dygtige medarbejdere hos virksomhederne, og her drejer det sig om at tage eventuelle fysiske skader alvorligt – både gennem sundhedsordninger og forsikringer – men også ved at tilbyde omsorg i en eller anden form.

Det er derfor oplagt allerede at sætte ind ved forebyggelsen af eventuelle skader, og det medvirker Klinik gerne til. Her rådgiver de om anderledes arbejdsstillinger eller behov for en anden bevægelse og aktivitet.

”Hos mange af vores større kunder har vi mulighed for at råde over et lokale hos virksomheden, som indrettes som en miniklinik, hvor vi hele tiden kan tilbyde den optimale behandling for medarbejderne. Det handler meget om at finde ud af, hvad der er den helt rette behandling til netop den konkrete medarbejder. Vi har fysioterapeuter, osteopater, kiropraktorer, massører og mange andre faggrupper tilknyttet vores brand, så vi kan være meget fleksible og møde den enkelte virksomheds konkrete behov”, siger Simon Lübecker og tilføjer, at Klinik har et stærkt samarbejde med forsikringsselskaber om at levere brug af sundhedsforsikringen direkte på virksomheden, hvilket skaber en utrolig dynamik og rød tråd i hele virksomhedens omsorg for medarbejderen, fordi vi kan behandle forebyggende, men også behandle skader anmeldt til forsikringen, hvis skaden er sket.

Det er endda uden, at medarbejderen skal forlade arbejdspladsen – det sparer i sidste ende enorme mængder tid og sygemeldinger.

Simon Lübecker, direktør for Klinik.

Uddannelsesbaggrund medvirker til forståelse af skader og udfordringer
Simon Lübecker er oprindeligt uddannet fysioterapeut, og medejer Eivind Møller er osteopat, og det er et vigtigt udgangspunkt for deres virksomhed.

Det betyder, at de begge to har specifik forståelse for, hvad det reelt handler om, når man oplever spændinger, skader og smerter i kroppens muskler.

”Der skal oftest en kulturændring til, hvor man tænker anderledes og gerne får en god oplevelse af at blive mødt i sine udfordringer ved første behandling. For ellers er det spild af medarbejdernes tid og virksomhedens penge. Det kræver en gennemgående forståelse for virksomheden, og det kan også være en ernæringsekspert, ergoterapeut, osteopat eller lignende, vi tilbyder, hvis det er relevant. Vi tænker meget på forskellige aspekter af de fysiske udfordringer for medarbejderne, og hvad der samlet skaber den bedste løsning – både træning, behandling eller rådgivning,” forklarer Simon Lübecker og understreger, at rekruttering af behandlere og videre uddannelse af dem foregår på eget akademi.

Hos Klinik tilbyder de virkelig en grundig forståelse for problemerne, som også kan medvirke til at forebygge problemer, inden de belaster medarbejdernes helbred og dermed også virksomheden.

Læs mere på

www.klinik.dk/sundhedsordning/