Hifi er da også for kvinder

Hvis man spørger eksperterne i KT Radio i København, så er kvinder ofte bedre til at lytte sig ind på et godt musikanlæg – bl.a. fordi de går til sagen uden forudindtagede holdninger til teknik og mærker.

Musik fylder meget i en moderne hverdag for rigtig mange mennesker. Vi lytter til vores yndlingsnumre i køkkenet til morgenkaffen, i hovedtelefonerne i toget og for fuld skrue i stuen. Og selvom der ikke kan være nogen tvivl om, at musik er populært hos både mænd og kvinder, så kan der til gengæld være stor forskel på kønnenes måde at købe hifi-udstyr på, mener Flemming Christensen, der er direktør i KT RADIO – en hæderkronet hifi-forretning der har ligget på Vesterbrogade i mere end 50 år.

“Vi har rigtig mange mandlige kunder, der kommer ind og har researchet grundigt og sat sig ind i teknikker og mærker – men det går de færreste af vores kvindelige kunder op i. Til gengæld er de rigtig gode til at lytte til forskellighederne, når først de kommer ind i vores demorum og oplever de mange muligheder. Det er faktisk en fordel, at de typisk går til sagen uden forudindtagede holdninger og præferencer”. 

Få en gratis kop kaffe og en lytteoplevelse
Det kræver ikke nogen aftale at besøge KT Radios demorum, du kan bare gå ind fra gaden og bede om en lyttesession – og det uanset om du er nysgerrig hi-fi-begynder eller erfaren feinschmecker, der gerne giver 100.000 kr. for en højttaler, for butikken har et bredt udvalg og en helt usnobbet tilgang til alt fra lydanlæg til hjemmebiografer.

Marantz C-MR612 musiksystem med alt, hvad du har brug for af lyttemuligheder. Pris 4.999 kr. Kombiner fx med KEF LS-50 Meta reolhøjttaler med stor lyd i lækker finish. Pris 8.999 kr. pr. sæt.

“Vi rådgiver alle, uanset budget og behov. De fleste af vores kvindelige kunder har som regel en ide om, at de bare skal have nogle små, diskrete højttalere, men når de så hører, hvad lidt større højttalere kan gøre for lydoplevelsen, så bliver de interesserede i mere. Vi byder på en kop gratis stempelkaffe, mens vi rigger udstyr an, og så kan kunden koncentrere sig om at lytte, mens vi eksempelvis prøver lidt forskellige højttalere eller forstærkere op mod hinanden”, siger Flemming Christensen.

Se mere på

www.ktradio.dk