Digitalt eksperimentarium for virksomheder

Jesper Schleimann og Thomas Madsen

Hos SAP Experience Center i København kan virksomheder og organisationer afprøve helt nye teknologier og komme i gang med deres digitale transformation.

Hos SAP Experience Center er ønsket at demokratisere adgang til data og gøre det muligt for danske virksomheder at hente inspiration og arbejde konstruktivt med deres digitale rejse.

“Vi har ønsket at skabe en intelligent legeplads, hvor virksomheder får mulighed for at sætte strøm til deres processer og opleve, hvordan de kan bruge data på helt nye måder”, fortæller Thomas Madsen, der er Leder af SAP Experience Center Copenhagen.

SAP har mere end 40 års erfaring med at arbejde med data, og 77 procent af verdens transaktionsdata rører i dag et SAP-system.

Nye digitale forretningsmodeller
Ved at stille et sådant center til rådighed bidrager SAP til debatten om digitalisering. Gennem fysiske opstillinger kan de besøgende få inspiration og nye vinkler til, hvordan data kan udnyttes i deres virksomhed og gennem Design Thinking workshops arbejdes med udvikling af nye forretningsmodeller.

– Vores mål med centeret er at inspirere. Centeret er et samlingspunkt, hvor virksomheder og organisationer kan mødes og udvikle deres forretning ved at komplementere deres processer med nye data-input, og gennem Design Thinking udvikle nye digitale forretningsmodeller, forklarer Thomas Madsen.

Kom tæt på data
Centeret, der er bygget op som et eksperimentarium, skal gøre den digitale rejse for virksomhederne nemmere. Ofte kan det være svært at se, hvilke data der er til rådighed, samt hvad de kan benyttes til.

Eksemplerne giver inspiration og ansporer ofte til en levende dialog de besøgende imellem. I centeret kan virksomhederne for eksempel arbejde med Design Thinking, bygge fysiske demoer eller apps i et værksted, holde møder i et moderne bestyrelseslokale og eksperimentere med ideerne.

Platform kan samle data
Hos SAP vil de gerne hjælpe virksomhederne til at komme godt i gang med at høste data.
“Hos SAP arbejder vi med en platform, der gør det muligt at samle mange forskellige typer data fra varierende kilder og skabe et overblik. Platformen gør det let for virksomheden at komme i gang med at bruge data og tage det næste skridt på den digitale rejse, hvor virksomheden kan bruge data til at styrke konkurrenceevnen”, fortæller Thomas Madsen.

Brug data intelligent
SAP skaber intelligent software til mere end 25 forskellige industrier, og dataene kan bruges aktivt til at forbedre kundeoplevelsen. Det kan være supermarkedet, der bruger informationerne fra kundernes kvitteringer til at blive klogere på, hvordan kunderne agerer, og hvad der også kommer i indkøbskurven ved siden af de to liter letmælk.

Eller det kan være den store industrihavn, der bruger data til at planlægge trafikken og på forhånd informerer lastbilerne, for at undgå flaskehalse.

Så besøg SAP Experience Center i København og indled din virksomheds eller organisations digitale rejse.

SAP Experience Center i København, der er det første af sin slags i Norden, er sponsoreret af Apple, Hewlett Packard Enterprise og Intel, og arbejder med en række lokale partnere omkring events og specifikke demonstrationer. 

Centret har det første 1,5 år haft 7500 besøgende fordelt på ca. 500 arrangementer. 

Et arrangement kan vare en time eller flere dage. Det kan være 1 person eller 50 personer. Mulighederne er mange.

Læs mere på sap.com/denmark/experience